Ge din bästa vän en fet, blöt puss.

Jag läste en grej häromdan som fick mig att fundera varför människor går omkring och låtsas vara fantastiska vänner; kindpussas och skrattar åt varandras skämt om vad som hände i matkön på ICA men så fort de kommer hem är de så jävla snabba med att kritisera personen i fråga. Vad fan är grejen? Antingen så är ni vänner som har överseende med alla fel som kommer med på köpet eller så har man inga parmiddagar eller klingar ikapp fulla i falskt skratt. Det är så värdelöst och slöseri med både tid och energi.

Vad jag försöker komma fram till är att även hur mycket folk än tjatar om att det är bra med stora kompiskretsar så kommer det aldrig att slå en relation med en nära vän. Visst, ta för er av kontakter men slicka inte röv så att ni spricker utan åk hem och mys med er bästa vän. Som jag med min. Popcorn och cocacola - ja, tack! (För er mer "vuxna" kanske ett glas rosé och naturgodis låter mer rätt. Jag är tyvärr inte tillräckligt kulturell och försöker heller inte hålla uppe någon seriös image av mig själv så jag skippar det.)


♦ Skicka inte med reklam bland kommentarerna
♦ Skicka inte med onödiga svar på det jag kommenterat i din blogg
♦ Jag gör inte gratis bloggdesigner

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: